Hvem vi er

Vår nettstedsadresse er: https://biofresh.no

Når du bruker nettsiden til BioFresh så legger du igjen dataspor, og sender eventuelt inn informasjon om deg selv. Les gjennom informasjonen nedenfor for å forstå hvordan disse dataene brukes av BioFresh, og hvorfor disse samles inn.

 

Hvorfor skrive en personvernerklæring?

Norske aktører er pålagt å informere om slik bruk gjennom Lov om elektronisk kommunikasjon, i den såkalte «cookieparagrafen»:
2-7 b Bruk av informasjonskapsler/cookies

Lagring av opplysninger i brukers kommunikasjonsutstyr, eller å skaffe seg adgang til slike, er ikke tillatt uten at brukeren er informert om hvilke opplysninger som behandles, formålet med behandlingen, hvem som behandler opplysningene, og har samtykket til dette. Første punktum er ikke til hinder for teknisk lagring av eller adgang til opplysninger;

1. utelukkende for det formål å overføre kommunikasjon i et elektronisk kommunikasjonsnett
2. som er nødvendig for å levere en informasjonssamfunnstjeneste etter brukerens uttrykkelige forespørsel.

 

Generelt

Dette dokumentet beskriver hvilke personlige opplysninger som blir lagret om deg på nettstedet BioFresh og hvordan informasjonen blir behandlet av oss.

Denne personvernerklæringen og eventuell annen informasjon på nettstedet kan endres eller oppdateres uten varsel. Det er derfor din plikt å holde deg oppdatert og informert om betingelsene til nettstedet, til en hver tid. Vi anbefaler derfor at du leser gjennom disse betingelsene hver gang du besøker BioFresh.

 

Hvilke personopplysninger vi samler inn og hvorfor vi samler de inn

Alle innlogginger gjennom nettstedet logges og lagres.

Når du oppretter en bruker på nettstedet biofresh.no, vil personlig informasjon samles inn og lagres, slik som passord, e-post adresse og fullt navn. Når du oppretter en biofresh-konto, så vil ytterligere personlig informasjon samles inn og lagres. Denne informasjonen inkluderer bl.a. telefonnummer, adresse o.l.

Noen sider på nettstedet vil ha mulighet for å samle inn annen personlig informasjon, slik som preferanser, favoritter, etc.

All informasjon som du poster / kommenterer på nyhetsbrevet, ol. vil også bli lagret på nettstedet. Denne informasjonen vil være åpent tilgjengelig for andre brukere av nettstedet og er å anse som offentlig tilgjengelig informasjon. Det anbefales derfor at du ikke legger inn personlig eller sensitiv informasjon på disse sidene.

Biofresh lagrer personlig informasjon som er nødvendig for å autentisere brukere på nettstedet,.

Annen personlig informasjon som lagres vil kun brukes for å gi deg en skreddersydd og tilpasset brukeropplevelse på nettstedet.

 

Kommentarer

Når besøkende legger inn kommentarer på siden, lagres informasjonen gitt inn i kommentarskjemaet i tillegg til IP-adressen til den besøkende og den besøkendes nettleserversjon. Dette gjøres for å bidra til å unngå useriøse kommentarer.

En anonym tekststreng generert på grunnlag av e-postadressen din (også kalt en «hash») kan bli sendt til tjenesten Gravatar for å undersøke om du har en konto der. Personvernerklæringen til Gravatar ligger her: https://automattic.com/privacy/. Etter at kommentaren din er blitt godkjent, vil profilbildet ditt være synlig for hvem som helst i forbindelse med kommentaren din.

 

Informasjonskapsler «Cookie»

Hvis du legger inn en kommentar på dette nettstedet, kan du be oss om å huske navn, e-post og nettsted. Denne informasjonen lagres i en informasjonskapsel og er der for å gjøre ting lettere for deg. Du trenger da ikke å gi inn denne informasjonen på nytt neste gang du legger inn en kommentar. Disse informasjonskapslene utløper etter ett år.

Hvis du har en konto og logger deg inn på dette nettstedet, vil vi opprette en midlertidig informasjonskapsel for å avgjøre om nettleseren din støtter bruk av dette. Denne informasjonskapselen innholder ingen personopplysninger og forsvinner så snart du lukker nettleseren din.

Når du logger deg inn, blir det opprettet informasjonskapsler som lagrer innloggingsinformasjonen din og valg du har tatt når det gjelder hvordan innhold skal vises. Informasjonskapsler med innloggingsinformasjon utløper etter to dager, mens de med visningsvalg varer i ett år. Hvis du krysser av for «Husk meg» vil innloggingsinformasjonen din oppbevares i to uker. Hvis du logger deg ut av kontoen din, vil disse informasjonskapslene forsvinne.

Hvis du redigerer eller publiserer en artikkel, vil ytterligere en informasjonskapsel bli lagret i nettleseren din. Denne informasjonskapselen inneholder ingen personopplysninger, men bare ID-en til artikkelen du nettopp redigerte. Den utløper etter én dag.

 

Skru av eller slette informasjonskapsler – kan du gjøre dette?

Vi gjøre deg oppmerksom på at du selv kan skru av bruk av informasjonskapsler i nettleseren din, og/eller slette dem. Fremgangsmåte varierer etter hvilken type nettleser du benytter deg av. Men det kan da forekomme at du ikke får tilgang til all informasjon på vårt nettsted.

 

Innebygd innhold fra andre nettsteder

Artikler på denne siden kan inkludere innebygd innhold (f.eks. videoer, bilder, artikler osv.). Innebygd innhold fra andre nettsteder oppfører seg på nøyaktig samme måte som om den besøkende hadde besøkt nettstedet som det innebygde innholdet kommer fra.

Disse nettstedene kan samle inn opplysninger om deg, bruke informasjonskapsler eller bygge inn sporingssystemer fra en tredjepart og overvåke hva du gjør via dette innebygde innholdet. Dette omfatter også sporing av handlingene dine via det innebygde innholdet dersom du har en konto og er logget inn på nettstedet.

 

Analyse

Vi bruker Google Analytics – produkter til å analysere markedsføringsmål og integrere ulike datakilder sammen.

 

Hvor lenge vi oppbevarer opplysninger om deg

Hvis du legger igjen en kommentar, blir kommentaren og informasjon om kommentaren lagret på ubestemt tid. Dette er for at vi kan gjenkjenne oppfølgingskommentarer og godkjenne dem automatisk i stedet for å legge dem i en kø der de må godkjennes manuelt av en redaktør.

For brukere som er registrert på dette nettstedet, lagres det også personopplysninger som har blitt brukt for å lage en innloggningskonto. Dette gjelder kun brukere som har fått tildelt brukernavn og passord fra admin for å kunne logge seg inn på de interne nettsidene. 

 

Rettighetene dine når det gjelder opplysninger vi har om deg

Hvis du har en konto på dette nettstedet eller har lagt igjen kommentarer, kan du be om å få en eksportfil som inneholder personopplysningene vi har om deg. Dette omfatter all data du har gitt oss. Du kan også be om at vi sletter alle personopplysninger vi har om deg. Dette omfatter ikke opplysninger vi er pålagt å lagre av administrative, juridiske eller sikkerhetsmessige årsaker.

 

Hvor vi sender opplysninger om deg

Besøkendes kommentarer kan bli kontrollert gjennom en automatisk gjenkjennelsestjeneste mot søppelkommentarer.

 

Din kontaktinformasjon

Spørsmål vedrørende personvern, kontakt på e-post: post@biofresh.no

 

Kontaktskjema

Hvis du sender inn et kontaktskjema, går innleveringene til databasen og brukes kun til kundeservice. Vi bruker ikke informasjonen som sendes gjennom dem til markedsføringsformål.

 

Hvordan vi beskytter dine personopplysninger

All webtrafikk krypteres ved hjelp av HTTPS.

Når vi overfører personopplysninger til eller fra hosting-servere ved hjelp av FTP-protokollen eller når vi leser e-post ved hjelp av POP eller IMAP, bruker vi de krypterte variantene av protokollene (SSL/TLS)

Vi benytter WP Security og firewall

 

Hvilke tredjeparter vi mottar opplysninger fra

Nettstedet benytter flere tredjepartstjenester som fungerer for å gi deg bedre tilgang, annonsering, sosiale aksjer og andre tjenester. Følgende tredjeparter har begrenset tilgang til noen av dine personlige data.

Nettstedet bruker domeneshop.no som host. 

Vi bruker Google AdWords , Facebook Annonser, for å nå målgruppen med relevante annonser. Vi bruker dataene til å spore trafikk og andre forrettningsmål, alle dataene blir maskerte, og selskapet kan ikke identifisere noen handling fra en bestemt kunde eller bruker.

Vi bruker Google Analytics- produkter til å analysere markedsføringsmål og integrere ulike datakilder sammen.